Brandsetter.

Ahoj všem,

nakonec jsme zůstali jen u lehké korekce současného řešení grafiky. Vybrali jsme do loga decentní barvu, kterou jsem poté impementoval do eshopu, do loga na Google, FB, IG, Glami atd.. Dále je grafika aktualizována do tištěných formulářů. Barvu budeme přidávat i na designové fakturky, které jsou v přípravě, vizitky a další. Vše je unifikováno, každá použitá barva je zaznamenána. 

 

Budeme tak pro zákazníky zapamatovatelnější. Nebudeme je rušit všelijakýma variacema na různé typy log atd.. Ze souboru, který jsem vytvořil bude také velmi snadné připravit podklady pro cedule, folie na dodávky, billboardy u magistrály atd..

Snímek obrazovky 2019-01-21 v 14.42.40

 

 

---

 

Takhle jsme započali konverzaci o redesignu brandu.

 

Ahoj,

 
dlouho jsme přemýšlel, jak doplnit to naše trochu pofidérní logo, který v tuto chvíli tvoří v podstatě jen písmo American Typewriter s tečkou na konci.. Dokázal jsem toto ještě doplnit o naše motto, prodáváme styl písmem Miso Bold, který se k tomu trochu překvapivě hodí.
 
Snímek obrazovky 2019-01-08 v 9.42.47
 
To logo na mě působí klasicky, trochu vlastně staře, seriózně, stroze. Což je dobře. Napadlo mě k tomu přidat nějaký faktor retro nádechu, kterej je teď trendy jak v módě, tak přímo v grafice a designu obecně. Napadla nás nějaká hravá ikona unicorna, ale vyrobit ji neumim a co jsem našel na netu, tak to úplně neladilo, chtělo by to nejakej zaoblenej styl a nedokázal jsem ani vymyslet tu správnou pozici před textem / ze textem / top / bottom. 
 
Tak mě napadla ještě jedna věc. Vytvořit takovou jakousi tapetu ve stylu LV
 
Snímek obrazovky 2019-01-08 v 10.11.48
 
Ale tu tapetu bychom udělali po svém. Mohli bychom do ní dát třeba nějaký klasický barokní symboly a mezi ně právě zakomponovat toho zaoblenýho unicorna.
 
Snímek obrazovky 2019-01-08 v 10.50.11
 
Tu tapetu bychom mohli třeba i nějak lehce duhově podbarvit (tenhle Apple příklad je asi moc tmavý a agresivní pro tapetu, ale pro představu).
 
Snímek obrazovky 2019-01-08 v 10.09.45
 
Celé by se to mohlo na vhodných místech usazovat za logo (jako světlá nenápadná tabeta přes níž by byl nápis Dreamstock.) nebo různým způsobem na propagační materiály. Třeba jako pozadí newsletterů, pozadí loga na FB a IG, symbol unicorna bychom mohli vždy přidávat na příspěvky FB nebo třeba i bannery. Později bychom to mohli třeba použít na rekamní předměty typu lžíce, kšiltovka, mikina.. Symbol unicorna bychom mohli dát místo loga, který je příliš dlouhý, například když si na desktopu scrollujete dreamstock.cz dolů a ukotví se logo s vrchním menu.. mohli bychom to zakomponovat do tištěných brožurek, faktur. Do automatických emailů, unicorn by mohl být náš maskot podobně jako má třeba Alza toho debila, Mana opici ve skafandru a další. Představte si bílou dodávku potaženou folií s naší tapetou, zaujala by vás na ulici víc než jen strohý černý Dreamstock.? Tohle mě napadlo během 2 minut, myslím, že bychom si s tim mohli celkem hrát.
 
Zakomponovat v emailech i textem, třeba vítejte v dreamsletteru duhovýho unicorna v automatický newsletterový uvítačce. Nebo v chatbotovi by si lidi povídali s unicornem a ne se Stelou jako teď.. Unicorn by mohl nějak doplňovat Zuzku.

Všechnu tu vážnost a stabilitu současnýho loga bychom tak zachovali (určitě je potřeba vzhledem k tomu co a jakým způsobem prodáváme) ale k tomu bychom přidali určitou krativitu, hravost, lehkost, vtip. Podobně jako to třeba udělal Levis s Mickey Mousem.
 
Snímek obrazovky 2019-01-08 v 10.08.40
 
Jsou to jen příklady. Tohle je obecnej koncept. Sám si tím nejsem jistej a sám to nedokážu udělat. Pokud si to schválíme, tak bych to přidal známýmu grafikovi. Klidně na to reagujte v mejlu, osobně nebo to probereme na schůzce. Když se na tom nějak shodnem nebo nikdo nevymyslí nic lepšího, tak to pošlu dál ke zpracování.
 
 
 
 
REAKCE DAVIDA P.
 
Ahoj, omlouvám se, moc času nemám, tak se do toho pouštět raději nebudu. A ani se mi moc nelíbí to zadání. To logo a ten vizuál bych se naopak snažil dělat co nejčistší a určitě bych nepřidával žádného unicorna ani nedělal žádnou tapetu a už vůbec ne duhově podbarvoval.

Posílám nějakou představu jak se to má dělat a jak bych si to představoval i u Dreamstock.
Pldívej se na stránky od studia Najbrt a tam se nech inspirovat. U Dreamstock by se mi líbilo si nějak hrát třeba s tou tečkou na konci jako má wine food a pak to ladit právě do těch barev. Jednoduše to dát na jednolité pozadí a podpořit to nějakou fotkou bot.
Nebo vizuální styl sklárny booma, taky mají jen název a ta čistá typografie naprosto stačí a funguje (podívej se na ty auta, lepící pásky, trička). Nebo nádherný čistý vizuální styl Rückl od Najbrta. Nebo se podívej na cokoliv od Dynamo design. Postavil bych to prostě naopak spíš na tom písmu když už ho máš vybrané a podpořit to fotkou a nějakou barvou. Než k tomu přidávat nějaké další věci.
Za mě asi tak ????

https://www.najbrt.cz/detail/winefood

https://www.najbrt.cz/detail/bomma
https://www.najbrt.cz/detail/rueckl
http://www.dynamodesign.cz/cs
 
 
 
EDIT LUBO 11.1.
 
Pokud se tedy budeme držet rady zkušeného grafika, kterej se v tom pohybuje od malička. Tak navrhuji opravdu prozatím nedělat experimenty a držet se minimalismu. Na ten pád jsem vytvořil koncept, při kterém zachováme a dokonce zjednodušíme dosavadní logo, kde máme Dreamstock (písmo American Typewriter) a pod tím Prodáváme styl (písmo Miso Bold). Vše nyní bude jedním písmem a aby si ten příběh pod logem nehrál na logo, tak bude začínat malým písmem a nebude končit tečkou.
 
Snímek obrazovky 2019-01-11 v 15.07.28
 
 
 
Sjednotil jsem to. Heslo (Prodáváme styl) ukotvil doleva. Přidal jsem barvu a tu jsem použil i na tečku. Protože když by byly pod sebou tečky dvě (tečka za Dreamstock a další tečka za Prodáváme styl.), tak by to nepůsobilo hezky, respektive ne tak čistě a minimalisticky. Navíc tím ta tačka dostává nový význam, kdy uvozuje najednou dvě věci, logo tím trošku víc Z-ORIGINÁLNÍME a obvzláštníme. Ten příběh bude psaný vždy vlevo dole pod velkým dominantním nápisem Dreamstock.
 
Tímto krokem budeme víc originální, trochu víc se odlišíme od klasických textů všude možně. Využijeme naší nový schopnosti tisknout kvalitně barevně a barvu můžeme používat i různě v našich propagačních materiálech. Nebo jako konverzní barvu eshopu (tím bych začal). Níže posílám vizuál, na kterým prezentuju efekt "konverzní barvy", která bude sladěná s barvou tečky v nápisu Dreamstock. Příklad je nastavená barva fialová.
 
Snímek_obrazovky_2019-01-11_v 15_03_51_and_Snímek_obrazovky_2019-01-11_v 14_32_19
 
 
  
Otázka teď je, jakou barvu vybrat? Chtěl jsem zlatou - oranžovou, ale tu bychom nemohli tisknout na lepenky (což ale nutně vadit nemusí, na lepence můžem mít třeba vše černé). Dál jsem zkusil šedou (která ale není moc výrazná a když ji pak budeme používat třeba jako konverzní barvu na eshopu, tak si toho ani nikdo nevšimne a navíc to zhorší orientaci na eshopu - konverzní barva - barva tlačítek - musí být výrazná). Šedou tedy vylučuju radši okamžitě.
 
A tak jsem dále vybral barvy výrazné, pastelové, možná trochu evokující ten dream. Chtěl jsem se vyhnout zelené (to prostě nevypadá dobře) a červené (stejný problém jako s oranžovou.
 
Za mě tedy asi vítězí barva oranžová s tím problémem s lepenkama - ale ty stejně je možná lepší černobíle - je to o dost levnější. Zlatá barva je barva luxusu, prémiovosti, vyjímečnosti (Vojto, zkontroluj mi, jestli jsem to napsal správně). Ale rád bych udělal v kanceláři nějaké hlasování. Pokud se tedy shodneme vůbec na tomhle grafickém stylu. 
 
Snímek obrazovky 2019-01-11 v 15.20.26