Vocotadyde.

Jsme prostě skvělí. za poslední rok jsme udělali neskutečnej krok dopředu. Obrovsky nám prospělo to přestěhování do pořádnejch prostor a hlavně vy všichni. Všechno se zlepšuje, roste a zrychluje, za 2017 jsme realizovali obrat přes 11 milionů. O takovym číslu se mi v tom roce 2014 z grafu níže ani nezdálo. A to jsme terpve stále na úplném začátku. S růstem eshopu je znát, že my všichni rosteme, umíme toho stále víc, jsme lepší a spolupracujeme čím dál efektivněji.

Důležitý ale je nebýt spokojenej. Proto proti těm prvním větám stavím fakt, že to mohlo být ještě lepší, mnohem lepší. Níže v článku představím několik málo projektů, který bych s vámi chtěl realizovat, společně s ostatníma novinkama a vylepšeními bych si přál v roce 2018 překročit hranici obratu 15 milionů Kč. Myslím, že je to realizovatelný cíl, kterého určitě dosáhneme. Jako malou motivaci při splnění pak přidávám koncem roku nějaký firemní víkend na horách:).

 

Snímek obrazovky 2017-12-28 v 17.50.13

Graf zobrazující obraty 2014-2017, marži z nákupu a prodeje zboží a počty objednávek v letech.

 

V roce 2018 budeme mít práce jako nikdy předtím. Je potřeba ale na všechny novinky jít od základu, který stojí na perfektních službách pro zákazníka. To je to nejdůležitější co máme, přes to nejede a nikdy nepojede vlak. Ať proto děláte cokoliv, vždy se snažte přemýšlet co nejvíce jako náš zákazník a snažte se mu nákup co nejvíce zpříjemnit a zjednodušit.

Sehnal jsem perfektního dodavatele na obalový materiál, všechno, co zabalíme a odejde od nás bude mít postupně unifikovaný design, všechno tak bude i zdálky rozeznatelné jako zboží z Dreamstocku. Místo obálek budeme mít různé rozměry zavíracích krabiček a klopových krabic. Posílí to brand, zvýší bezpečnost, je to více praktické - už teď co máme odeslané testovací vzorky, tak víme, že lidi ty krabičky využívají i po cestě k nám, když zboží vrací.

Když už jsme u těch vratek, s Vojtou snad už od ledna najedeme naplno zdarma vrácení zboží pro všechny zákazníky, kdy si zákazník ONLINE na dpd.cz/dreamstock objedná kurýra na jakýkoliv den, kurýr přijede, nalepí štítek, odveze nám zboží. Zákazník nebude nikdy nic platit. Když to dobře nastavíme, tak nám to zjednoduší administrativu a učetní procesy. Hned startem roku taky musíme s Lujzem, Romanem a Vojtou dát dohromady poslední fázi napojení učetnictví, stále nemáme napojený online sklad, to se ale brzo změní, pak bychom měli mít konečně k dispozici i během roku učetní bilance firmy, krom jiného budeme tak třeba lépe vědět, kolik máme k dispozici volných peněz a kolik si můžeme dovolit investovat, aby to snesla cashflow, kde se zbytečně ztrácí peníze a kam je potřeba naopak více investovat.

Co se týká nabídky, máme nového dodavatele přímo z Italie, se kterým se budu dále snažit prohlubovat vztahy, protože od něj máme zboží, které tu v Čechách prostě není a za skvělou cenu. Jedná se konkrétně o značky jako Hugo Boss, Hilviger, CK, Armani atd.. Chtěl bych tak eshop posunout do luxusnějšího segmentu a nabrat movitější zákazníky. Máme už ověřené, že třeba mnoho našich zákazníků kupující Armani se k nám často vrací, nejeden tak za rok u nás utratí třeba 10 000 Kč a víc a objedná i více než pětkrát. Dále teď aktuálně jednám o značce Victorias Secret přes prostředníka přímo z Ameriky. V Čechách je u této značky v podstatě jen jediný kompetentní konkurent. Máme nové fotostudio a spoustu toho na něm musíme přefotit. Všechny naše boty tak budou mít do budoucna čistě bílé pozadí, nabídka tak bude působit profesionálněji a unifikovaně. Vše bude foceno na jednom místě a na jednom pozadí. Další na řadě je focení oblečení na lidech. Zrovna teď máme na cestě nějaké dámské svršky Hilfiger, taky mám kontakt na jednu modelku, doufám tak, že vyladíme i toto. 

Dámské kategorie jsou v tuto chvíli naše velká slabina, musíme tu kategorii i kampaně rozšířit. Dámské zboží má stejný a možná ještě větší potenciál než pánské a je naše velký selhání, že jsme to dosud opomíjeli. S výběrem může časem pomoct třeba Kamila, která k nám nastoupí 5. ledna a snad bude spolupráce probíhat bez problému, těšíme se. Jo a taky konečně musíme zapracovat na tričkách / mikinách s logem Dreamstock, už jsem to nějak začal komunikovat s Davidem a jednoou firmou, co nám teď dělá Dreamstock lžíce, snad to dáme nějak dohromady.

V roce 2018 budeme s Márou dále pravidelně rozesílat newslettery, tam si myslim, že jde už jen málo co vylepšit, chtěl bych tam i celkově na eshopu více pracovat s videem, v módě má video velký potenciál a je potřeba ho naplnit, zkoušim to už trochu sám (krátký video náhled nejprodávanějších produktů, INSTA Stories video reklamy atd.), ale má to velký mouchy. Doufám, že s Vojtou a Davidem co nejdřív doděláme nějaký dobrý popup pro sběr newsletterů, mohli bychom tak získat mnohem více příjemců, kteří nás prostřednictvím emailu budou pravidelně sledovat.. A nakupovat.

Možná se nám naskytne příležitost získat nové prostory o patro výše, kde je nyní prodejna Žabky. Pokud to vezmeme, tak to bude asi největší risk, do kterýho spolu půjdem, bude to stát hodně peněz a jestli to bude fungovat, ví bůh. Ale je to výzva a je pravděpodobný, že to výjde. Původně jsem tady o tom chtěl napsat víc, ale bylo by toho tolik, že to celé nějak uspořádám, až bude tato jedinečná příležitost aktuálnější. Do té doby to zkusím ještě celé promyslet. Mělo by to celé být ve stylu propojení eshopu a kamenné prodejny, prodejna by nám sloužila i jako sklad, zákazníci by měli k dispozici zboží za stejnou cenu jako na eshopu s veškerým komfortem (například možnost vrácení do 100 dní, možnost doobjednání velikosti, kterou nemáme skladem a následné zaslání až domů - zdarma, zasílání faktur na email - propojení zákazníků z ulice s naším newsletterem atdatd..). koncept který mám v hlavě jsem tu v Čechách ještě neviděl a myslím, že má potenciál a to i na takto - poměrně málo frekventovaném místě. Prostory firmy by se tak více než zdvojnásobily viz obrázek níže. 

Beránek_-_Žabka_-_lnouzak_gmail_com_-_Gmail

 

Co se týká marketingu PPC, dál budeme spolupracovat s Marcelem, který má na starosti hlavně Google a zatím se velmi daří, dál budeme s Vojtou dělat svépomocí Facebook a Insta, tam se nám daří už tradičně, Dreamstock na tom vyrostl. 

Na eshopu dál musíme udělat spoustu dodělávek, doufám, že si na to Roman udělá čas a posuneme to zase o level dál. Taky ve spojistosti s tou Žabkou a stále se navyšujícím počtu skladových položek uvažujeme o EANECH, kdy by se veškerý zboží a jeho pohyb načítalo bezdrátovejma pípákama. Měli bychom tak lepší přehled, míň zmatku, větší rychlost a možnost tak expedovat ještě mnohem více objednávek než dosud. I teď toho ale dokážeme opravdu hodně. Ve 2-3 lidech  na place jsme dokázali tento rok některé dny expedovat až 200 objednaných položek za den, což je absolutní paráda.

A poslední věc, s Márou si teď hrajeme s myšlenkou napojit se na Ebay nebo Amazon a posílat některé naše zboží do světa. Protože si myslím, že mnoho z toho, co nabízíme je konkurenceshopné nejen v Čechách, ale i na světovém trhu, kde je ještě mnohem větší potenciál než v ČR.. A na Slovensku (kde mimochodem rosteme ještě větším tempem než v ČR i když objednávek je tam samozřejmě mnohem méně).

 

Je toho ale mnohem víc a doufám, že to všechno stihneme. Všem vám moc díky za perfektní spolupráci a přeju hodně zdraví v roce 2018!

Luboš